Daar gaan we dan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

30/31 november: Op naar Dubai!
7 uur vliegen met een A380, wauw wat een gevaarte is dat! Eenmaal aangekomen is het voor 's nachts ongelooflijk druk en duurt het allemaal lang! We zijn kapot en willen naar ons hotel dus gaan met een taxi naar ons hotel! Eenmaal aangekomen hebben we verkeerd geboekt!!!! Vanaf 31 ipv de nacht van 30 op 31, na even rondstruinen een prima hotel gevonden voor 1 nacht! Enige nadeel is dat we een halve dag kwijt waren door een late check in, maar wel in het juiste hotel! Ook deze is prima, beter en groter zelfs! Snel naar de dubai mall en burj kalifa! Een immens winkelcentrum, 24 uur open (zoals alles eigenlijk) met een aquarium, spelhal en schaatbaan en dat naast de overige honderden winkels! Daarnaast ligt de burj kalifa, swerelds grootste gebouw, wel 828 meter hoog! Nog even de fontijnshow gekeken en lekker gaan slapen voor een drukkedag!

1 november: hop on hop off een bus is er niks bij!(free transport day)

Een volle dag, voor 1 euro met de metro, met als eerst bestemming de palmeilanden en het atlantis hotel! Leuk om te zijn geweest en wat is het immens allemaal daar! Daarna de burj el arab, duurste hotel van dubai bezocht om vervolgens een wandeling te maken langs de skyline van dubai. Wat gegeten in de emirates mall, met een indoor skibaan, alsof het normaal is! En daarne het hoogtepunt/breekpunt naar de top van de burj kalifa!!!!! Wauw wat een uitzicht, zeg ik met me hoogtevrees. Als je eenmaal boven bent met dat schitterende uitzicht vergeet je alles. Daarna onze welverdiende rust.

2 novemer: Last but not least
De laatste dag alweer, heerlijk uitslapen om vervolgens uit te checken! Blijkt alles op vrijdag gesloten tot 2:30 mja toch even de dichte gold en spice souk bekeken en rondgelopen om vervolgens terug te gaan voor de jeepsafari! Na een uur wachten eindelijk opgehaald, maar het was het waard! Eerst door de duinen karre, steile zandheuvels op en af driften als een gek om vervolgens heerlijk te genieten van een arabische bbq met entertainment! Even een ritje op een kameel gemaakt en arabisch kleding aangedaan voor de foto! Helaas was daarna de trip dubai afgerond en wachten we nu op onze vlucht naar Kuala lumpur!

• 03 November 2012 - 10:53

Martin:

Klinkt goed allemaal, op naar de volgende ronde. Have Fun!!

• 03 November 2012 - 14:59

Petra:

Tjonge alweer zoveel gedaan en gezien in deze korte tijd. Geniet er maar van! Groetjes Michel, Petra Rick en Lars.