Op naar de zon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Op naar de zon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Op naar de zon

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 December 2012 | Australië, Brisbane

29 november phillips island
Na de great ocean road zijn we in een keer terug gereden langs melbourne naar phillips island! Met hoge verwachtingen kwamen we aan maar uiteindelijk waren we na een uur alweer weg! Zeeleeuwen nergens te zien, voor de pinguins moesten we vier uur wachten en om te betalen om koalas te zien vonden we na de great ocean road ook onzin! Dus doorgereden naar een camping in de bossen om lekker te chillen! Aardige belgen ontmoet die ons wat tips gaven !Gratis camping plekken in overvloed dus om elke keer 20-25 dollar te betalen alleen voor de douche faciliteiten! Dus ook de nacht van 29 nov aan een rivierkant gestaan. Vervolgens naar Eden gereden, een havenstadje bekent om de trek van de walvissen! Maar helaas was de migratie van die kolossale beesten al over en dus weinig kans er 1 te spotten! Dus doorgereden om zoveel mogelijk kilometers te maken aangezien het ook bewolkt was!

2 december Canberra
Vandaag was het de beurt aan de hoofdstad canberra. Het parlementshuis en het australisch national museum! Mm museum denk je dan, maarja we wouden toch iets gedaan hebben in de hoofdstad van Australië! Gratis wifi, meevaller, en het bleek uiteindelijk een goede keuze! Het begon met een mooie en leuke film waarbij de hele zaal draaide en de geschiedenis van Australië vertelde. Daarna kon je rondlopen en meer leren over Australië. Daarna doorgereden tot na sydney aangezien het weer was omgeslagen en het bewolkt was.

2-4 december:
De afgelopen dagen veel kilometers gemaakt door de regen, ja ook hier is het weer niet geweldig! Bijna elke dag wel wat regen gehad dus op naar boven voor het betere weer! Wel wat leuke dingen gedaan en gezien maar het weer zat niet mee! Dolfijnen gespot bij seal rocks, door het regenwoud gereden en in wat kleine plaatsjes gestopt! Dus voor de zon reden we richting queensland!

5 december: sinterklaas kwam met een kadootje. Een mooie dag dus strandje gepakt en heerlijk gelegen! Voor het eerst de zee in, beetje koud maar ik heb het overleefd! Heerlijk warm weer, 30
+ en in queensland loopt het zelfs op tot in de 40! Het gekke is dat het in tasmanie gewoon sneeuwt. Maar ook de daaropvolgende twee dagen was het super weer! Eerst een dagje byron bay, oud hippie stadje met veel surfers. Dit was nog eens genieten, warm weer, mooi strand en als je naar de zee keek zag je gewoon dolfijnen! Geen zwarte meerkoeten nee gewoon dolfijnen 100 meter voor je, wat wil je nog meer? Helaas is openbaar drankgebruik strengverboden maar wat was het een prachtig gezicht. De volgende dag de gold coast afgereden, hagelwitte stranden en echt een relaxt sfeertje! Wat opviel is dat mensen een stuk gezonder leven, veel sporten en de fastfood ketens leken ook niet druk bezet! Die dingen zijn hier in overvloed, als je dacht dat Amsterdam al te gek was. Natuurlijk ook wat zon meegepakt en even een duik genomen veilig tussen de paaltjes bij de strandwacht! We hadden al wat blauwe kwallen gespot langs het strand en ook de stroming is gevaarlijk! Al met al een geslaagde dag.

7december: Koala's knuffelen en Brisbane.
Jaaaaa eindelijk was het zover! Naar het grootste koala wildlife park, koala pine sanctury, waar je op de foto kan met koalas! Helaas regenachtig weer maar dat bederfde de pret niet!!!! Mooi park met alle nationale dieren zoals wombata, tasmanian devils, kangaroos, koalas en nog veeeeeel meeer! En dan zon harig schattig beesie om je nek, met scherpe klauwen mja, op de foto!!
Hele leuke ervaring, mooi park waar je ook nog eens de kangaroos kon aaien en voeren! Almetal een hoogtepunt van jewelste! Daarna doorgereden naar brisbane, wat een hel met zon camper, kunnen geen parkeergarages in, nergens plek en erg druk! Dus na anderhalfuuur zoeken het opgegeven en maar verder gereden! Op de terugweg pakken we het anders aan en proberen we het nog een keer want het zag er mooi uit!

Alweer 3000 km + gereden en helaas ook een boette, woutje bedankt! maar is niet anders ik had ook geen bord 60 gezien. 105 dollar dus paar nachten langs de weg slapen en droge rijst eten!

• 07 December 2012 - 07:44

Nelly:

He nielsie en wout
    megan is jaloers ,wil ook zo graag eens dolfijnen zien ha ah ! Jammmer van t soms mindere weer,maar ja hier sneewt t dus is ook niet alles!!! Zullen wel super foto s hebben gemaakt ,zijn zo benieuwd!! Nou lieverds geniet in jullie campertje ha ah zie jullie al zitten !!! dikke kussen van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx JNRMJ

• 07 December 2012 - 08:09

Xandra Dekker:

Ha die Niels,

Zo leuk om ook jouw reisverslagen te lezen! Er staan steeds weer andere dingen in dan in die van Wouter, dus we smullen ervan! Veel plezier en veel mooi weer gewenst!
    Groetjes, ook voor Woutje,
    Xandra

• 07 December 2012 - 14:36

Opa En Oma Bohté:

Hoi Niels
    Wat een prachtig verslag van jullie WERELDREIS.
    Is het niet gevaarlijk om zo langs de weg te staan?
    Geniet er van,jullie kunnen goed met elkaar opschieten.
    Het is hier een slechte weg van sneeuw,maar binnen blijven.
    Niels en Wouter een goede reis en geniet er van.
    Liefs en een dikke kus.
    Opa en Oma Bohté

• 07 December 2012 - 14:36

Opa En Oma Bohté:

Hoi Niels
    Wat een prachtig verslag van jullie WERELDREIS.
    Is het niet gevaarlijk om zo langs de weg te staan?
    Geniet er van,jullie kunnen goed met elkaar opschieten.
    Het is hier een slechte weg van sneeuw,maar binnen blijven.
    Niels en Wouter een goede reis en geniet er van.
    Liefs en een dikke kus.
    Opa en Oma Bohté

• 07 December 2012 - 22:01

Sylvia:

He kanjers wat een prachtig verslag superleuk om te lezen en jullie om dat allemaal mee te maken en wat een leuke foto s goede reis verder en denk aan de snelheid hi hi knuffel voor allebei mam

• 08 December 2012 - 08:23

Hallo allemaal!
    Ja wij genieten wel, wereld van verschil!
    Wij luistern naar all i want for christmas in dertig graden!!
    Alle rest areas langs de weg zijn prima en aangegeven als campeerplek!
    Af en toe wel luidruchtig langs een weg maar het is zo!
    Met mijnwaakhond wouter gaat alles goed, ie zorgt wel
    Dat er niks ongemerkt binnekomt haha!
    Xx aan iedereen

• 08 December 2012 - 08:23

Hallo allemaal!
    Ja wij genieten wel, wereld van verschil!
    Wij luistern naar all i want for christmas in dertig graden!!
    Alle rest areas langs de weg zijn prima en aangegeven als campeerplek!
    Af en toe wel luidruchtig langs een weg maar het is zo!
    Met mijnwaakhond wouter gaat alles goed, ie zorgt wel
    Dat er niks ongemerkt binnekomt haha!
    Xx aan iedereen

• 11 December 2012 - 22:54

Gerlinde:

Hi Guys,

Tis net of ik ook meereis met jullie, maar dan zonder sneeuw en glad wegdek. Geweldig om te lezen en onwijs wat jullie allemaal meemaken. Rij voorzichtig.

Dikke kus
    Ger

• 12 December 2012 - 20:42

Sylvia:

He mannen rijd de camper weer lekker wel super dat jullie de schildpadden zo van dichtbij hebben kunnen zien en dan het eieren leggen uniek moment goede reis verder knuffel mamxxx

• 14 December 2012 - 11:37

Auto gaat weer als zonnetje! Bijna de 5000km beurt:o