Het reizen begint nu pas echt - Reisverslag uit Voorbaai, Zuid-Afrika van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Het reizen begint nu pas echt - Reisverslag uit Voorbaai, Zuid-Afrika van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Het reizen begint nu pas echt

Blijf op de hoogte en volg Niels

12 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Voorbaai

Na mijn internship besloot ik een nachtje door te brengen in het hluwehluwe game reserve! Dit deed ik samen met sarah en haar moeder die haar een weekje kwam bezoeken. Het zien van wilde afrikaanse beesten went nooit! Al na 5 minuten in het park, onderweg naar onze accomodatie, zagen we de eerste neushoorns! We konden onze ogen niet geloven, er volgde nog meer neushoorns en zelfs twee olifanten! Die avond hadden we een sunset safari, op zoek naar een luipaard! Helaas die vonden we niet, maar genoeg andere beesten waaronder buffels, giraffen, zebras en andere nachtdieren. De ochtendsafari was een stuk spannender, helaas was de leeuw niet te vinden maar telde we onze 35e neushoorn en zagen we een hele troep olifanten spelen in de modder. Om de dag af te sluiten gingen we naar st lucia voor een bootsafari kijkend naar nijlpaarden tijdens de ondergaande zon! Een geslaagd tripje. Nu was het tijd voor mij om mijn drie weken durende trip te gaan maken, startend in sodwana bay! Een klein dorpje bekend om zijn riffen, dus tijd voor wat rifduikjes! Voor drie dagen heb ik een aantal duikjes mogen maken met grote murenes, roggen, schildpadden en nog veel meer kleinere maar prachtig onderwaterleven. Daarna vloog ik vanuit durban naar mossebaai, daar zou ik sarah weer ontmoeten en gingen we samen de garden route doen. Bekend voor zijn prachtige omgeving en landschappen waren we onderweg naar plettenberg bay. Hier zouden we ons gaan vermaken met een aantal animal-interactions. Startend met een olifanteninteractie, geweldig om oog in oog te staan met deze prachtige beesten. Ze mogen wandelen, aanraken en voeren. De volgende dag gingen we zwemmen met wilde zeeleeuwen. Het water was 14 graden... Maar een geweldige ervaring om
Met deze nieuwsgierige en speelse beesten hun natuurlijke omgeving te mogen delen. En als kers op de taart het uitlaten van een cheetah!!! Heel apart een van de grote katten aan een lijntje te hebben. Het is geweldig om ze van zo dichtbij te mogen meemaken. Na een prachtige terugrit door de bergen besloten we nog even langs de struisvogelstad van zuid afrika te gaan, oudsthoorn. Na genoeg van deze domme maar grappige beesten te hebben gezien, besloten we als afsluiting een kijkje te nemen in de cango caves. Twee weken zijn alweer voorbii en gaat de laatste week on, volgende en laatste stop cape town!!!

• 12 Augustus 2015 - 16:08

Oma Bohté:

Hoi Niels
    Wat weer een prachtig verslag van je uit Afrika.
    Vond het wel eng,dat je met de cheetha aan het wandelen was.

Je heb een leuke reisgenote Sarah,de foto gezien bij je ouders.

Wens je nog heel veel moois, maar kom dan maar weer gauw naar huis.(18 Augustus)

Liefs Opa & Oma
    xxxx