Australiaaaa the beginning - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Australiaaaa the beginning - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Australiaaaa the beginning

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

30 November 2012 | Thailand, Phuket

24-27 november melbourne:
Na ren vlucht van 7 uur(prima te doen) aangekomen in australie! Onze koffers laten controleren en om twee uur snachts konden we op weg naar ons hostel! Eenmaal aangekomen, deur op slot!! WTF! Hadden die dag ervoor nog contact via mail gehad dusja! Na een klein uurtje wachten kwamen er twee lieftallige dames die ons binnenlieten na hun stapavond! Manager wakkergemaakt en we konden slapen!! Kleine kamer met een anderhalfspersoonsbed en een gat in het raam en ook nog is naast de weg! Mja budget dus dan krijg je dat. Volgende dag de city circle bus(gratis!!!) door de stad gepakt, komt langs alle hoogtepunten waar je ook kan uitstappen! Melbourne is een mooie stad maar heeft geen WOUW factor zoals dubai, kuala lumpur en bangkok! En wat is allles ongelooflijk duur, 8 euro voor een brood en pot pasta!! Schijnt dat de lonen drie keer zo hoog liggen dusja! Dag twee maar een fietstochtje maken met oud klasgenoot van wouter en haar vriendin! Hele leuke dag gehad, op zn hollands de stad door voor 2,60 ausd! Elk halfuur je fiets inleveren op een laadpunt maarja op zn hollands zoals ik al zei(zo goedkoop mogelijk)! De derde en laatste dag was uitzitten, eigenlijk alles gedaan wat we wouden dus lekker wat rondlopen en met de city circle tram(zelfde idee als bus), een stuk antiek op wielen! Opzich heel leuk en tijddodend;) maar de 27e dan eindelijk onze CAMPER ophalen! Om 10 uur stonden we al pal voor de deur, na alle uitleg bleek dat onze camper nog even een onderhoudsbeurt kreeg en kwam er een nieuwe koelkast en magnetron in! Dus wachten, maar we kregen gratis navigatie! Enige wat tegenviel, in eerste instantie, was dat we onze eigen risico deels moesten afkopen omdat mijn limiet van mijn creditcard al was bereikt! Uiteindelijk hebben we tot 4 uur moeten wachten op onze camper, maar wat doe je eraan!
Met een goedgekeurde camper eindelijk op weg naar de great ocean road!

Great Ocean Road 27-28 november
De eerste dag naar torquay gereden om voor het eerst onze campervan te installeren! Eerst even inkopen gedaan, 189 dollar niet gek voor een hele camper volgeladen met eten en drinken! Alles verliep soepel en we hebben prima kunnen slapen. Om 8 uur opstaan zodat we zsm wegkonden rijden, want zin hadden we wel na de afgelopen dagen! Wel wennen het schakelen met links en rijden op de linkerbaan maar na even oefenen ging het prima! Helaas was het bewolkt maar in de middag trok alles open en dan heb je een geweldig mooi uitzicht op zee en de natuur! Onze eerste echte stop was kennet river, koala spotting! Na een tip gestopt bij een cafe om daar bergopwaarts te lopen zo het national park in. Het leek een vogelnest maar nee het was onze eerste koala die lekker aan het tukken was! Het was goed zoeken in de bomen maar er waren er genoeg. Heel apart wouter voelde regen, maar toen we omhoogkeken werd woutje gewoon ondergezeken door een koala!!!! Hoogtepunt van de dag natuurlijk;) Na een aantal koala's te hebben gezien en foto's en films te hebben gemaakt terug naar de camper en op naar port campbell en gelijknamige national park! Een weg aan zee met cliffs van 70 meter diep en prachtig uitzicht. Hier staan de twaalf apostelen, zijn er officieel 7, rotsformaties die door de zee zijn uitgesleten! Na al dit wonderschoon en de vele bergwegen richting warnambool om ons kamp op te slaan! Vlakbij het strand om nog even zonsondergang en maanopkomst mee te pakken! Heel apart als je links keek zag je de maan en rechts de zon! Na een heerlijk zelfgekookte maaltijd was het alweer tijd voor onze welverdiende rust!

• 30 November 2012 - 20:07

Ko En Sylvia:

Wat een super leuk verslag van jullie en leuk díe regenbui geweldig arme wouter.wat jullie meemaken is wel supergaaf wat een fotos zullen jullie maken kijk er ñu al naar uit. Dikke knuffel mam

• 01 December 2012 - 23:02

Zussie:

puutttttiii, wat een top verslag weer!!! ik reageer niet vaak maar ik volg alles en komt ook doordat ik je gelukkig evegoed vaak spreek, stil hoor in huis!!!'
    Dat van die koala blijft nu ff het meeste bij me hangen hahahaha, maar zo te lezen hebben jullie echt een toptijd, gaaf hoor in een camper. neem je ajb een koala voor me mee naar huis, die zijn zo schattigggg!!! Echt waar ik probeer dat ns gedoe echt voor je te regelen, tis alleen dat het gewoon blijkbaar niet wil lukkke:( ik ga nog even voor je bellen. Desnoods koop ik zelf een kortingskaart maar voor je, haha. maja nu zit je lekker nog daar! hou ons op de hoogte, we missen je! maar nog heel veel plezier!! snel skypeee!!!! xxxxxxxxxxxx je zusje

• 02 December 2012 - 14:25

Opa En Oma Ijsbrandij:

geweldig wat jullie allemaal beleven en nog gaan beleven
    wij volgen jullie leuke verslag en genieten ook mee.
    veel plezier en op naar het volgende avonduur opa en oma ijs

• 03 December 2012 - 15:36

Opa En Oma Bohté:

Schitterend het verslag,wat maken jullie veel mee.
    Het koalabeertje kon het niet langer ophouden,dan maar op Wouter.
    Heel veel plezier en genieten, maar VOORZICHTIG.

Liefs Opa en Oma xxxxxx
    Bohté

• 03 December 2012 - 17:23

Mam:

He levensgenieters leuk filmpje van jullie camper toppie vandaag heeft het wat gesneeuwt hebben

• 03 December 2012 - 17:28

Mam:

Jullie geen last van,jullie zitten lekker in het zonnetje.hou ons op de hoogte wat jullie volgende stappen zijn.succes met de komende kilometers.gr pap en mam