Het einde is in zicht, sydney it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht, sydney it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht, sydney it is!

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Januari 2013 | Australië, Sydney

Na 33 dagen camper was het dan eindelijk zover, het inlever moment!
Geen gekraak, hard bed en gerij meer gewoon een normaal bedje en een warme douche! De kmteller stond op 507500km, te gek voor een auto maar we waren ervanaf!

Ons guesthouse voor de eerste vier nachten was super, net buiten de stad, treinstation vlakbij en een mooie ruime kamer met eigen douche!
Niks mis mee dus. Meteen een weekabbonement voor trein,bus en ferrie gehaald en even de stad ingeweest! Maar als snel kwamen we erachter dat zonder plan en doel het eigenlijk te groot is om zomaar even wat te doen! De volgende dag een plan opgesteld, eerst naar centraal daar even de paddingtonmarkets op voor souvenirs en rondlopen door het hart van de stad! En natuurlijk boodschappen doen onderandere voor nieuw jaar! Vanaf 10uur sochtess gingen de bezichtingsplekken van de harbourbridge open dus eten en drinken moesten we zelf meenemen! Drank was verboden en controles in overvloed dusja dan maar wat anders. Op het menu stond pastasalade, broodje pindakaas en whiskey meloenn!!! Toch even een klein flesje jack daniels gehaald om mee te smokkelen;) dus volgende ochtend vol goede moed op weg!
We hadden afgesproken met een oud klasgenootje van wouter en haar vriendin om samen de dag door te brengen.
Door twee tascontroles om te kijken of de cola en waterflessen dicht waren, maar gek genoeg werden we niet gefouilleerd! Dus de jack in me zak en alles ging prima. Het zou een warme dag worden dus een mooi plekke gezocht naast een palmboom en kamp opgeslagen. En dan begint het wachten, 11 lange uren! Nja het was heel gezellig, beetje kletsen, muziekje erbij, potje kaarten en leuke Amerikaanse buren van onze leeftijd en opeens begon het aftellen!!
4,3,2,1 HAPPY NEW YEAR en alle verhalen van het vuurwerk waren niet gelogen! 12min volle bal van alle kanten, operahuis, harbour bridge en nog meer gelegenheden en wat was het mooi! We hadden superplekken met uitzicht op de brug, het spectaculairste vuurwerk!
Helemaal voldaan nog even de stad ingeweest, niks te vinden voor een normale prijs dus lekker ons bed in!

1 januari was een uitslaapdag rond drie uur thuis dus genieten van het nieuwe jaar! Rond middaguurtje wakker om toch even de stad in te gaan en wat boodschappen te doen.
2 januari wat leuke bezichtigen gedaan het olympisch park en cricket ground van sydney. Eigenlijk niks bijzonders helaas, maar leuk om te zien. 3 januari de bleu mountains! Een mooi natuurgebied met bossen, rotsen, kliffen en watervallen! Een treinreis van twee uur maar het wasde moeite waard, even de tourist uitgehangen om vervolgens een wandeling van 6km te doen naar de watervallen! Via de bossen en woud langs een riviertje maar waar is die wentworth falls? Twee keer een kleintje gezien maar dat kon het toch niet zijn. En eindelijk een stuk verderop werden we beloond, een prachtige waterval met een adembenemend uitzicht op een vallei! Helaas de terugreis twee uur moeten staan, maarja het was de moeite waard!
4 januari besloten we een ferrie naar manley te nemen, een uiterst puntje van sydney! Wat mooie kiekjes vanaf de boot van het operahuis en de de stad kunnen maken. 5 januari naar de fishmarket en darlong harbour geweest! Gigantische kreeften gezien en jawel een nederlands gecomposeerde opvoering van the big yellow duck! Heel grappig om te zien. De dag Afgesloten met een wandeling over de harbourbridge.
6 januari was het zover, dagje bondi beach! Op tv alles al gezien met bondi rescue maar nu voor het eggie!
Surfdudes, liferescuers en natuurlijk alle opgepompte mannen en strakke vrouwen! Nou het was waar, de hoofdrolspelers patrouilleerde over het strand, er waren wedstrijden pull ups en het was echt zien en gezien worden. Lekker gechilld op het strand met top weer om even het kleurtje bij te werken!
7 januari, onze laatstedag sydney maar nog belangrijker AUSTRALIE!
Lekker gechild, opgeruimd, nog even airlie beach aanschouwd maar dan was het zover, dag laatste dag.
We hebben een super tijd gehad, van melbourne tot airlie beach en terug naar sydney, het was de tijd, geld en moeite waard! Bloed zweet en tranen maar na 7500km rijden 24 uur van huis, 9/10 uur tijdsverschil kijken we terug op een super tijd!!
Morgen op weg naar nieuw zeeland, he zuidereiland voor 11 dagen!
Dan is onze reis alweer ten einde, heel jammer maar ook blij om weer naar huis te gaan!
Maar eerst nog elf dagen genieten!!!!!

• 07 Januari 2013 - 19:51

Gerlinde:

Jemig mannen wat hebben jullie weer veel gedaan. Als jullie terug zijn hebben jullie vast behoefte aan een luie bijkom week ofzo....prachtig om te lezen allemaal en jullie hebben allemaal dingen gezien en gedaan die ik alleen maar ken van tv. Helemaal top. Veilige vlucht en wat vliegt de tijd zeg. Ik kijk al uit naar de verhalen over jullie laatste stop. Veel plezier.

Dikke kus Ger

• 08 Januari 2013 - 06:10

Yvonne Van Hamelsveld:

Hey Niels,
    Man wat heb ik genoten van je reisverslagen steeds,was net of ik erzelf bij was.Nu nog naar new zeeland en dan weer op weg naar huis,de tijd is omgevlogen,en jullie zijn een prachtige ervaring rijker.Jullie hitte wij krijgen in het weekend vorst.Niels geniet nog van het mooie nieuw zeeland en een prettige relexte vlucht terug naar huis.
    Gr Yvonne

• 08 Januari 2013 - 20:59

Opa En Oma Bohté:

Hallo Niels
    Leuk om weer van je te horen,wat een verslag heb je weer voor ons.
    FANTASTISCH.
    Leuk dat je Nederlanders ontmoet heb,en Oud en Nieuwjaar gevierd heb met hun,
    Wij wensen je een hele mooie tijd in New Zealand.
    Wij kijken weer naar je uit als je weer op SCHIPHOL aankomt.

Groetjes
    veel liefs OPA en OMA

• 10 Januari 2013 - 17:26

Sylvia:

He kanjers wat een superleuk verslag om te lezen niels . Wat jullie allemaal gedaan hebben is echt helemaal geweldig. Nieuw zeeland overtreft ook alweer jullie verwachting helemaal super maar ik tel de dagen af nog tien nachtjes , geniet nog van dit mooie land knuffels mam xxx