Tot het einde en weer terug - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu Tot het einde en weer terug - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Niels IJsbrandij - WaarBenJij.nu

Tot het einde en weer terug

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 December 2012 | Australië, Airlie Beach

8 december: AUSTRALIA ZOO
het was zover, we gingen naar australia zoo, van steve irwin! Iedereen kent deze held van tv. Entree was 49 euro maar dat schijnt hier normaal te zijn.. Het park zag er super mooi uit en had zelfs een shuttlebus om het park doorte komen! Alle verblijven zagen er super uit en door het hele park waren plekken waar je dieren kon aaien, voeren en natuurlijk bekijken! Toen was het tijd voor de "main show"! Wat keken we daar naar uit, al veel op tv gezien dus hoge verwachtingen. Het was echt een show, Vogels vlogen om je oren, slangen werden voor je neus gehouden en toen de krokodillen! Tussendoor was er al een grap gemaakt met een kleine krokodil maar toen kwam de grootste van het park! Na drie vissen en een aantal klappen met zn kaak was het alweer voorbij helaas. Om de verblijven van de krokodillen stonden hoge hekken, ivm de overstromingen hier, en viel het helaas dus een beetje tegen! Maar het was een leuke dag die we afsloten op het strand!

9dec: Rainbow Beach!
Wit strand bekend om de verschillende kleuren van het gesteente van de duinen! Stuk hardgelopen, gezont en even een duik genomen! Hier werd wel snel duidelijk dat we in het kwallen seizoen zaten! Overal lagen kleine maar ook grote aangespoelde kwallen. Maar er zwommen veel mensen en zoals overal was ook hier de coastguard aanwezig met hun mooie gele en rode petjes. Toevallig zat een oud klasgenootje, cindy, die dag in hetzelfde plaatsje! Na even skypen met het thuisfront hebben we de hele avond gepraat over onze avonturen en belevenissen en was het leuk even van alles kwijt te kunnen over van alles en nog wat! Cindy zat alweer bijna aan het einde van haar trip dor Australië en ging naar brisbane en sydney waar wij nog verder omhoog gaan richting mackay!

10-12 dec: hervey bay en bundaberg
Besloten om een kijkje te nemen bij hervey bay! We hadden al gehoord dat fraser island niet zo spectaculair was dus hebben we daar vanaf gezien. Hervey bay staat bekend om de walvissen, die er in deze periode niet zijn. Mede door de regen besloten we maar door te rijden! Onze auto maakte al een aantal dagen gekke geluiden waar we ons toch wel een beetje zorgen over maakte! Dus de roadsite assistance gebeld en ja hoor ophanging van het linker wiel ingezakt! Dus alles regen met de verhuurder en we konden de volgende dag pas terecht en dan is het afwachten of het binnen een dag gemaakt kan worden... Weer ongeluk maar vlakbij bundaberg, mon repos, is het broedseizoen van de zeeschilpad begonnen en kon je savonds een trip boeken om een zeeschilpad haar nest te zien maken.
Meteen voor de zelfde avond geboekt en we werden niet teleurgesteld! Het kon zijn dat je uren moest wachten tot diep in de nacht, want ze komen niet op commando! Maar al na anderhalfuur mochten we het strand op. Een loggerhead turtle was begonnen met graven en moesten we wachten tot ze dat had gedaan! Daarna mochten we netjes in een cirkel achter haar staan tot ze eieren begon te leggen! Wat een immens beest en maar te bedenken dat ze gemiddeld 127 eieren uitpoepen en dat 3-5 keer per seizoen! Heel bijzonder om dat mee te mogen maken en bij te dragen aan het behoud van deze diersoort!
Vol goede hoop gingen we volgende dag naar de garage en gelukkig kon het binnen een dag gemaakt worden, helaas moesten we dan maar weer naar het strand en wachten! De kosten komen op rekening van het verhuur bedrijf, dus dat was prima geregeld! Nu konden we weer op weg richting het hoge noorden en de volgende hoogtepunten!

14 december airlie beach
Na 17 van de 33 dagen camper nu al onze beoogde eindbestemming bereikt! Maar nu hebben we alle tojd om te genieten van de lichtblauwe zee, witte stranden en het warme zonnetje! Helaas mag je niet zomaar in de zee zwemmen door kwallen, mijn grootste vrienden na afgelopen zomer! Maar in plaats van de zee hebben ze een superdeluxe lague nagebouwd die ook heerlijk ligt! Morgen een trip geboekt naar de whitsundays en een duik op het great barrier reef!!!!!!

• 14 December 2012 - 15:10

Lev-Jan:

Haha jij ook al autopech, had ik ook tijdens mijn trip. Airlie beach is tof he. De boottrip van de whitsundays wordt geweldig. Je kan heel wat mooie koralen/vissen/dolfijnen en misschien zelfs wat haaien zien =D Wel jammer dat je niet naar Fraser island bent gegaan, ik raad je toch echt aan om zo'n safari van 3 dagen met andere backpackers te doen. Geniet ervan!

• 14 December 2012 - 15:18

Lev-Jan:

Waar ben je btw van plan te eindigen in Australie? Sydney? Ik ga daar begin januari heen.

• 14 December 2012 - 17:38

Opa En Oma Bohté:

Hoi die Niels

Wat een prachtige verhalen,schitterend wat heb jij veel te vertellen als je weer thuis komt.
    Wij zijn druk met kerstkaarten schrijven,we kunnen jullie er niet een sturen.
    Ook de kerstmarkten ziijn leuk,gisteren naar Garderen geweest met Opa.
    Vandaag nog naar de markt geweest(vrijdag)om 4 uur regen (pech) vorige week sneeuw.
    Niels en Wouter wij wensen jullie een goede reis en doe voorzichtig.

lieve groet
    Opa en Oma Bohté

• 14 December 2012 - 20:45

Sylvia:

He kanjer wat een supertof verslag weer dat jullie dat allemaal meemaken,en nu weer een duik maken kan niet wachten op dat verslag.Jullie hebben al een lekker kleurtje zelfs onze wouter.Lekker genieten en een prachtige duik toegewenst dikke knuffel miss you mam xx

• 15 December 2012 - 13:59

Niels IJsbrandij:

He allemaal! Bedankt voor de berichtjes.
    Wij hebben super weer en 35 graden! Whitsundays was super, roggen, haaien en heel veel vissen en koraal gezien!
    @ Lev-jan wij zitten met die camper en dus zitten dat sort tochten er niet in!
    Betalen al 76 dolar per dag dusja wel balen hoor;)!
    Wij zitten er tot 8 januari dan vliegen we naar nieuw zeeland

• 16 December 2012 - 17:17

Opa En Oma Ijsbrandij:

Lieve Niels en Wouter
    We lezen de reisverslagen en genieten ook mee .
    Jullie hebben veel dieren gezien alleen de dingo nog niet maar dat komt nog misschien
    Nog heel veel plezier
    Groeten Opa en Oma IJsbrandij

• 19 December 2012 - 23:11

Gerlinde:

Jemig mannen wat heerlijk om zo de maanden December en een deel van Januari door te komen. Ik wil ook een sneeuwpop van zand op het strand. Beter geregeld. Weer mooie verhalen en leuke foto's Gaan jullie nog een kerstboom op het dashbord van de Camper zetten? Lijkt mij een geweldige ervaring hoor Kerst vieren in een camper in je zwembroek. Veel plezier nog.

Dikke kus
    Ger